Åk 7 åker på lägerskola

Under vecka 36 kommer alla elever i årskurs 7 att åka på lägerskola med övernattning i Eda lägergård i Knivsta.

Målet är att ha en mysig dag/kväll där eleverna får umgås med varandra och skapa fina minnen ihop. Vi planerar att paddla och promenera, laga mat, grilla och göra samarbetsövningar.

7c: 4-5 september

7a: 5-6 september

7d: 6-7 september

7b: 7-8 september

Hålltider för alla klasser: Samling 8.45 på centralstationen.

Eleverna kommer tillbaka till Uppsala ca klockan 11 dagen efter. Inga lektioner på skolan någon av de två dagarna.

Att ha med sig: Oömma kläder. Ombyte ifall någon blir blöt vid paddlingen. Vattenflaska. Lakan (madrasser, kuddar och täcken ska finnas i sängarna). Tandborste. Badkläder och handduk för den som vill bada.

Givetvis gäller skolans ordningsregler även under lägerskolan.

För att kunna genomföra detta på bästa sätt måste några föräldrar kan vara med och övernatta med klassen.

Med förhoppning om ett par fina dagar,
klassföreståndarna i årskurs 7

1 september 2017